Digibesity the new social plague

Digibesity

Digibesitas (Dutch) or “Digibesity” for our English readers
See here in Dutch: https://www.ensie.nl/redactie-ensie/digibesitas
“Digibesitas is de benaming voor een verslaving aan sociale media en de middelen die worden gebruikt om toegang te verkrijgen tot deze sociale media. Digibesitas kan net als andere verslavingen het dagelijkse leven van iemand volledig controleren.”
Or in English: Digibesity
“The term ‘digibesity’ mainly refers to the fact excessive use of messaging and/or social media can result to addiction or other psychological issues.”

The new plague

I already posted some cartoons about “Digibesity the new social plague” in this post:
“Do you suffer from OCUD or Mal de Coucou?”

Do you suffer from OCUD or Mal de Coucou?

And that is:
OCUD (Obsessive cell phone use disorder)
Mal de Coucou (describes a phenomenon in which a person has an active social life but very few close friends)

Zombies do not interact

I really hate this attitude that kills human interaction. Yes, I also use my iPhone to take pics, selfies and send them to friends but I also put the phone down to TALK with REAL people, look in their eyes, maybe hold their hand.
Worse is, it does not just kill human interaction, it can actually really KILL you. And for those victims, ran over by a car or something: I’d say, well done.
People now walk on the street as zombies, glued to their screen and miss all what is around them. I like walking at times so I can see more of the surroundings, on my bike I better watch out where I am going… And sitting somewhere, in a bar, in a waiting room or just outside I like to watch people passing by.
The zombies miss all that.

Cartoons and more

Some more great cartoons as well as pictures of how people now “connect and socialize”.

And for those who are totally addicted, a helping hand for hire:

Ask yourself: do you belong to the generation of idiots? Maybe, according to Einstein.

Verzonnen politiebericht vanuit België

Fake news op zijn Belgisch

Inderdaad, ik kreeg onlangs op mijn WeChat een verzonnen politiebericht vanuit België.
De eerste reactie was verontwaardiging, ja bij ons kan alles, terug een allochtoon die ons landeke onveilig maakt, niemand doet iets, een schande.

Ziehier het “bericht”

Als “politieman” zou ik me waarschijnlijk steeds meer als een “idioot” gaan beschouwen !!
Waarover gaat het?

In de nacht van vorige donderdag op vrijdag voerde de politie van Borgloon wegcontroles uit. Plots wilde een voertuig blijkbaar ontsnappen aan een controle en stoof de voerder weg door plankgas te geven. De politie zette onmiddellijk de achtervolging in met een voertuig en enkele “motards”.
Tegen zeer hoge snelheden van rond de 180 kilometer per uur werden regelmatig andere weggebruikers in gevaar gebracht. De vluchter bleek geen gemakkelijke jongen te zijn en hield het lang vol. Via Tienen en Diest naderde men Leuven. Daar bleken, inmiddels andere, opgeroepen politievoertuigen de strijd te kunnen beëindigen en de vluchter klem te rijden en tot stoppen te dwingen.
Er bleken twee inzittenden in het voertuig te zitten en deze zetten het op een lopen. Eén kon geklist worden en de andere is tot op heden onvindbaar en zal het waarschijnlijk ook blijven. Tijdens de dolle rit werden er steeds allerlei voorwerpen door het raam gezwierd waardoor soms uiterst gevaarlijke toestanden ontstonden voor de achtervolgende “motards”. Het ging hier waarschijnlijk over voorwerpen die iets vroeger tijdens een inbraak werden gestolen.

De dader werd aangehouden en verscheen de volgende dag vrijdag voor de onderzoeksrechter in Luik. Het gaat hier over een minderjarige allochtoon.
Bovendien weigerde deze misdadiger de naam van zijn kompaan aan de onderzoeksrechter mee te delen.
Behoudens het zich onttrekken aan een politiecontrole; het rijden met sterk overdreven snelheden; het in gevaar brengen van vele mensen; het veroorzaken van schade aan een politievoertuig; het feit waarschijnlijk juist ervoor een inb raak te hebben gepleegd; het weigeren om de naam van zijn kompaan mede te delen enz enz is de kans groot dat hier twee gevaarlijke misdadigers door het ingrijpen van de politiediensten werden gesnapt.

Resultaat. De onderzoeksrechter liet de man op staande voet vrij en hij kon beschikken !!!!

Het is juist wat we vreesden, verklaarde de politie-inspecteur Eddy Deckers van Borgloon, namelijk dat de gesnapte man onmiddellijk zou worden vrijgelaten. Begrijpt U nu beste lezers waarom ons land doodziek aan het worden is ?
Begrijpt U nu waarom er bij ons thuis reeds 11 maal werd ingebroken?
Begrijpt U nu waarom bepaalde minderjarige allochtonen zich hier in het landje van belofte menen te bevinden? Begrijpt U nu waarom ze zich onstrafbaar en boven alles verheven voelen?
Zo kan het werkelijk niet verder. De publieke opinie moet worden wakker geschud.
Onderzoeksrechters zoals deze zouden moeten beschouwd worden als gevaarlijke witteboordcriminelen die de belangen van de bevolking, die hen dan nog meestal rijkelijk betaalt, schaden. Ze zouden voor een speciale rechtbank moeten verschijnen; hun titel moeten verliezen en op staande voet zonder schadevergoeding de laan moeten worden uitgestuurd.

Indien ik Eddy Deckers was zou ik een persconferentie geven en mijn mandaat ter beschikking stellen van de regering. Ik zou de regering uitdagen en haar vragen om een beslissing te nemen en te kiezen wie er nu uit moet. Ofwel die onderzoeksrechter ofwel ik, Eddy Deckers, die als taak heeft de openbare orde te handhaven; de verantwoordelijkheid draagt voor meerdere politieagenten en hen moet kunnen blijven motiveren enz.
Wedden we dat onder druk van de “publieke opinie” de “overheid” snel zou weten wat ze moet beslissen!

Enkele dagen geleden schreven we erover en gaven een reeks voorbeelden van incidenten die meestal door een vrij onbekende persoon werden uitgelokt maar die dramatische rampen veroorzaakten en grote veranderingen teweeg brachten.
Wel ik reken er op dat er eerstdaags een soort Eddy Deckers voor een revolte van de gezagsdragers zal gaan zorgen zodat een einde kan gesteld worden aan de wispelturigheid; lafheid en totaal gebrek van interesse voor hun taak van een soort ” circusrechters” waarvan het aantal op gevaarlijke wijze blijkt toe te nemen.
Men zegge het voort,
Met vriendelijke groeten,
Dienst Systeembeheer – Politiezone Bilzen-Hoeselt-Riemst
www.lokalepolitie.be/5381


(Bron: www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140116_017)

Allemaal verzonnen

Wel, zij die het schreven maakten wel de vergissing de “bron” te vermelden.
Met het Internet werd alles duidelijk. Ik stuurde de vraag naar de vermelde dienst en kreeg het (verwachte) duidelijke antwoord:

Beste,
Dergelijke mails doen inderdaad de ronde.
Echter, deze zijn niet afkomstig van onze diensten!
U doet er goed aan de mail gewoonweg te verwijderen en hier niet op te reageren.
Dank voor uw melding.
Met vriendelijke groeten
(naam, telefoon, positie, enz. verwijderd)
Dienst Beleid
Politiezone Bilzen-Hoeselt-Riemst
www.lokalepolitie.be/5381

Inderdaad “Men zegge het voort”! Verzonnen politiebericht vanuit België!

Table and chairs generate fake news

A table and chairs generate fake news

A table and two chairs in a meadow generated lots of news. Got this picture from WeChat and at first sight it made sense: it claims the farmer had requested a license to build a shed for his horses but it was refused. So he put a huge table with two chairs instead “as nothing prohibits putting furniture in a meadow”.

 

The real story

See here the real explanation:

Paarden met gigantische meubels als stal

It says in Dutch that it was simply a publicity stunt by a furniture manufacturer, done in Doellstaedt, Germany.
Or in English with more details:
http://www.hoax-slayer.com/table-chair-horse-shelter.shtml
Yep, another hoax. You can’t believe everything you got on chat groups…
A lot of fake news on the Internet but also easy to get the truth. Just Google it!

Maritimer Abend in Kempinski

Beijing: endless choice of international cuisine

The Maritimer Abend in Kempinski was planned by our friend and Rotarian Daniel, together with the chef Bela (who is unfortunately leaving).
I will not even try to translate the German menu, lots of fish and a distinct North German (read Hamburg) cuisine.

Lost among Germans

I was one of the very few “non-Germans” for the evening (we were near 30 people), including a Luxembourger and German-speaking Chinese. Oh well, good opportunity to work on my German!
The food was great, in huge quantities (I was so stuffed), along with some home-brewed beer.
So, yes, anything is possible in Beijing. We actually have quite a number of German restaurants here.

Private concert by Peter Ritzen

At the home of Peter Ritzen

Another private concert by Peter Ritzen in his Shunyi residence, for a small circle of friends.
This time a selection of Chopin, Bach, Liszt and more.
And the candles? Well, part of the storytelling by Peter, one piece was performed with candlelight only!
After the concert, a nice buffet was served.

A glimpse of his new symphony

Peter has composed a new symphony that he will publicly perform in Vienna (Musikverein) on 5 August, with a large orchestra, choir and organ. Title: Die Wildrose. Includes a German version of the Flemish song “Daar is maar één Land” from Anton van Wilderode.
Here a small sample, with Stella singing the German version.

The Wiener Musikverein, commonly shortened to Musikverein, is a concert hall in the Innere Stadt borough of Vienna, Austria. It is the home of the Vienna Philharmonic orchestra. The “Great Hall” (Großer Saal), due to its highly regarded acoustics, is considered one of the finest concert halls in the world.
“Daar is maar één land dat mijn land kan zijn” (1983) is from Cyriel Paul Coupé (28 June 1918 – 15 June 1998), a Belgian writer and poet, also known by the pseudonym Anton van Wilderode.